بودجه 98 دانشگاه ها جوابگوی نیاز واقعی نیست

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: بودجه سال 98 دانشگاه 13 درصد افزایش یافته است اما جوابگوی نیاز واقعی نیست .

بودجه 98 دانشگاه ها جوابگوی نیاز واقعی نیست

محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به کمبود بودجه دانشگاه ها گفت: بودجه ای که برای سال 98 به دانشگاه ما اختصاص داده اند رشد 13 درصدی داشته است اما متاسفانه این افزایش با توجه به تورم و شرایط اقتصادی نامطلوب حاکم بر کشور جوابگوی نیاز اصلی فعالیت دانشگاه نخواهد بود.

وی اضافه نمود: بودجه دانشگاه تربیت مدرس در سال جاری کمتر از متوسط دانشگاه های بزرگ است، از طرفی باید بگویم نزدیک به 15 درصد بودجه سال گذشته دانشگاه با اینکه یک ماه از سال جدید می گذرد هنوز دریافت نشده است.

احمدی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر پرداخت 100 درصدی بودجه دانشگاه ها، شرح داد: قرار بود با تاکید رئیس جمهور قبل از سال 98 بودجه دانشگاه ها پرداخت شود اما به سال جدید موکول شد که متاسفانه کشور درگیر مسائل مربوط به سیل در برخی استان ها و شهرها شد این موضوع در حالی است که به گفته محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار بود دولت هفته آخر فروردین باقی مانده بودجه دانشگاه ها را پرداخت کند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اعلام اینکه کمبود بودجه سال 98 فعالیت دانشگاه ها را با مشکل جدی روبرو می کند اضافه نمود:اگر بودجه سال جاری هم بر خلاف سال قبل به طور کامل در یک مرحله پرداخت نشود هزینه های حقوق و غذا روزانه 90 درصد بودجه را به خود اختصاص می دهد و در واقع بخش های محتوایی و پژوهش دانشگاه دچار بحران می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم از ردیف های متمرکز از دولت و وزارت علوم به دانشگاه ها کمک شود البته باید بگویم استانداری تهران اعلام کرده است به دانشگاه ها کمک خواهد کرد.

احمدی خاطر نشان کرد: کمبود بودجه به مدیریت دانشگاه اجازه مانور نمی دهد حتی درآمد دانشگاه که 15 تا 20 درصد هم رشد داشته است جبران هزینه ها را نمی کند.

احمدی با اشاره به لزوم پرداخت به موقع اعتبارات دانشگاه ها اضافه نمود: بسکمک از سرمایه ها به دلیل تأخیر در پرداخت بودجه از بین می رود.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1051

به "بودجه 98 دانشگاه ها جوابگوی نیاز واقعی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه 98 دانشگاه ها جوابگوی نیاز واقعی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید