بمب ساعتی کرونا در صندلی های سوخت، نظارت بر صندلی ها چگونه انجام می گردد؟

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری پمپ بنزین ها همیشه محل عبور و مرور تعداد زیادی از شهروندان در طول روز هستند، لذا صندلی های سوخت می توانند محل تجمع ویروس کرونا باشند، بنابراین رعایت بهداشت در این مکان ها مهم و الزامی است، اما به نظر می رسد پروتکل های بهداشتی در بعضی از صندلی های سوخت به درستی رعایت نمی گردد.

بمب ساعتی کرونا در صندلی های سوخت، نظارت بر صندلی ها چگونه انجام می گردد؟

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، با توجه به ضرورت رعایت نکات بهداشتی در پمپ بنزین ها، این موضوع مورد توجه وزیر بهداشت نهاده شد و مقرر شد نظارت بیشتری بر پمپ بنزین ها صورت گیرد و سوخت گیری از سوی متصدیان اجرا شده و در بعضی از صندلی هایی که متصدی به تعداد کافی وجود ندارد، تعداد این افراد افزایش یابد.

از طرفی در دستورالعمل های ابلاغ شد مقرر شد که در صندلی های عرضه سوخت، دستکش و موادضدعفونی در اختیار رانندگان قرار داده گردد تا آن ها در زمان سوختگیری از آن استفاده نمایند، اما با وجود این که این موارد باید در تمام صندلی های سوخت رعایت گردد، اما مشاهده می گردد که تمامی این صندلی ها به این نکات بهداشتی توجه نمی نمایند و با توجه به عدم تمایل متصدیان، سوخت گیری از سوی راننده انجام می گردد.

از طرفی پمپ بنزین ها به تنهایی می توانند تعداد زیادی را به ویروس کرونا مبتلا نمایند، خطرساز بودن صندلی های سوخت، باعث شده است سوخت گیری برعهده متصدیان صندلی گذاشته گردد، اما شواهد بیانگر این است به این مسئله بی توجهی می گردد.

خبرنگار خبرنگاران این موضوع را از مسئولان مربوطه جویا شده است؛

به علت کاهش درآمد امکان افزودن نیرو در صندلی سوخت وجود ندارد

تابش رضایی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صندلی داران چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه سوخت گیری توسط اپراتورهای صندلی داران به طور 100 درصد امکان پذیر نیست، اظهار کرد: بسیاری از رانندگان درخواست دارند تمام مراحل سوخت گیری را شخصا انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنین صندلی های سوخت به علت کاهش 60 درصدی مصرف سوخت نسبت به مدت مشابه سال قبل و کاهش درآمدها، امکان افزایش نیرو برای انجام سوخت گیری را ندارند، همین مسئله موجب کند شدن فرایند سوخت گیری توسط متصدیان و تشکیل صف های طولانی می گردد، اما صندلی داران موظف هستند در صورت درخواست رانندگان سوخت گیری را انجام دهند.

رضایی در ادامه با بیان اینکه تا به امروز حدود 12 هزار بسته دستکش صدتایی در بین صندلی های سوخت چهارمحال و بختیاری توزیع شده است، افزود: این دستکش ها در اختیار رانندگان قرار می گیرد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صندلی داران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه متصدیان صندلی های سوخت به علت ارتباط مستقیم با مردم باید ماسک و دستکش استفاده نمایند، گفت: صندلی های سوخت با هزینه شخصی مواد ضدعفونی و گندزدا برا برای صندلی و کارکنان خود تهیه می نمایند.

پمپ بنزین ها ملزم به ادامه فعالیت در این ایام با رعایت پروتکل های بهداشتی هستند

جعفر سالاری نسب مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پروتکل های بهداشتی اعلام شده برای صندلی های سوخت ملی است و موارد مطروحه در بحث فاصله گذاری اجتماعی در صندلی های عرضه سوخت استان رعایت می گردد.

وی با بیان اینکه صندلی های سوخت جزو مشاغل لازم است که باید به فعالیت خود ادامه دهند، تاکید نمود: پمپ بنزین ها ملزم به ادامه فعالیت در این ایام با رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10189

به "بمب ساعتی کرونا در صندلی های سوخت، نظارت بر صندلی ها چگونه انجام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بمب ساعتی کرونا در صندلی های سوخت، نظارت بر صندلی ها چگونه انجام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید