برگزاری دومین دوره جایزه احمد محمود

به گزارش مجله آزمون اول، کامران محمدی از برگزاری دومین دوره جایزه احمد محمود به دبیری مهدی یزدانی خرم اطلاع داد.

برگزاری دومین دوره جایزه احمد محمود

کامران محمدی ـ دبیر اولین دوره جایزه احمد محمود ـ با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: من و حسن شهسواری هم در کنار مهدی یزدانی خرم هستیم و سعی می کنیم مراسم خاتمهی جایزه، مثل سال گذشته، روز چهارم دی ماه همزمان با سالروز تولد زنده یاد احمد محمود برگزار گردد.

او اضافه نمود: مهم ترین مساله برای برگزاری جایزه داشتن اسپانسر و تهیه مبلغ جایزه و هزینه های اجرایی است که سال جاری هم خوشبختانه حل شد.

محمدی در ادامه بیان نمود: سال جاری کتاب های سال 96 داوری می شوند و مثل سال گذشته در دو بخش رمان و مجموعه داستان.

این نویسنده درباره شیوه داوری و داوران سال جاری گفت: بهتر است باقی خبرها را دبیر سال جاری اعلام کند، اما این روشن است که برای اجتناب از کار محفلی و تکراری و استفاده از دیدگاه های سایر نویسندگان، هیچ یک از ما سه نفر سال جاری داور نخواهیم بود و به طور کلی از تیم داوری سال گذشته، حداکثر شاید یک نفر سال جاری هم باشد. تیم سال جاری ترکیبی از چهره های دانشگاهی و نویسندگان هستند که دبیر سال جاری احتمالا هفته آینده آن ها را معرفی خواهد نمود.

دبیر اولین دوره جایزه احمد محمود درباره این که پیش تر گمانه هایی درباره احتمال برگزاری جایزه توسط انجمن صنفی داستان نویسان استان تهران وجود داشت، شرح داد: من به قول شما اهالی رسانه اظهار امیدواری نموده بودم که در آینده این طور گردد! هنوز هم البته اظهار امیدواری می کنم! چراکه حیات جایزه با اتصال به جریانی بزرگ تر و البته صاحب قدرت و منابع مالی بهتر تضمین می گردد و کارهای فردی و دورهمی، نهایتا محکوم به تعطیلی اند. مثل جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعات که احمد غلامی دبیر دائمی اش بود. اما در عین حال، استقلال جایزه هم همین قدر مهم است و ضروری است کار به شکل درست و بدون عجله انجام گیرد؛ ضمن این که من به عنوان یکی از اعضای هیات مؤسس و هیات مدیره اول انجمن صنفی، خیلی خوب می دانم انجمن هنوز در ابتدای راه است و باید به استحکام بیشتری برسد.

کامران محمدی در خاتمه گفت: به هر حال من از ابتدا مایل بودم جایزه از حالت فردی و متصل به خودم یا حداکثر چهار تا مثل خودم خارج گردد تا باقی بماند، حالا یا با مشارکت نهاد صنفی معتمد و سالم یا با تشکیل هیات امنایی از آدم های مؤثر و قدرتمند. امیدوارم این اتفاق در سال های آینده بیفتد، وگرنه بعید می دانم سرنوشت بهتری نسبت به جایزه های دیگر در انتظار جایزه احمد محمود باشد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 171

به "برگزاری دومین دوره جایزه احمد محمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دومین دوره جایزه احمد محمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید