ایده های طراحی دیوار راه پله

به گزارش مجله آزمون اول، گاهی اوقات در طراحی دکوراسیون منازل مشاهده می کنیم دیوار کنار پلکان به طور کامل از یاد رفته و هیچ کار هنری بر روی آن صورت نگرفته است. اگر طراحی راه پله به خوبی انجام شود، تاثیر بسزایی بر طراحی داخلی خانه خواهد گذاشت. در خانه های ویلایی، آپارتمان های دوبلکس و پنت هاوس ها، پلکان بخشی بسیار مهم در ساختار خانه است و معمولا در اتاق نشیمن برای اتصال به اتاق های طبقه بالا و یا مکان دیگری از خانه طراحی می شوند. در حال حاضر ایده های متعددی برای طراحی دیوار کنار پله ها توسط طراحان ارائه می شود که اجرای آنها دکوراسیون کل خانه را تحت تاثیر قرار می دهد. در ادامه به معرفی ایده های طراحی دیوار راه پله می پردازیم تا با آگاهی از آنها بتوانید دکوری ایده آل در منزل خود طراحی نمائید.

ایده های طراحی دیوار راه پله

ایجاد نمایشگاه خانگی

دیوار روبروی اتاق ها تحت هیچ عنوان برای چیدمان عکس های خانوادگی و شخصی، ساعت و تابلوهای دیواری مناسب نیستند. اما دیوار پلکان همانند دیوار یک نمایشگاه است و می تواند بیشتر عکس های محبوب را به نمایش بگذارد. بدین صورت شما می توانید نمایشگاه خانگی خود را به زیبایی خلق کنید. رنگ آمیزی دیوار را به صورت تک رنگ انجام دهید تا نمایشگاه فوق العاده ای داشته باشید.

از آنجایی که پلکان معمولا منتهی به قسمت خصوصی خانه از جمله اتاق خواب می شود، آویزان کردن تصاویر شخصی می تواند توجه افراد را جلب کرده و مانع از تسلط بصری بر بخش های خصوصی منزل شود. مجموعه ای از تصاویر و آثار هنری می تواند دکوراسیونی فوق العاده برای خانه شما بوجود آورد. می توانید انواع و اقسام قاب تابلو را برای دیوارهای کنار پلکان خود در نقاط مختلف و با توجه به راستا پلکان انتخاب کنید.

سعی کنید به سایز اثر هنری و یا قابی که می خواهید از دیوار پلکان آویزان کنید، توجه نمائید زیرا اگر تصاویر بیش از اندازه کوچک به دیوار آویزان کنید، در دیوار گم شده و بسیار ریز به نظر خواهند آمد. وقتی صحبت از دیزاین دیوار می شود، یک تِم برای خود انتخاب کنید تا تصاویر به یکدیگر ارتباط داشته باشند. این تم می تواند مربوط به خاطرات، تفریحات، دستورالعمل تهیه غذا و … باشد. اشکال، قاب ها و دیزاین های ساده و تمیز نیز می توانند تمِی را بوجود آورند که می توان از آن برای طراحی دکوراسیون دیوار استفاده کرد.

استفاده از عناصر دکوراتیو

اگر طرفدار قرار دادن آویز و قاب بر روی دیوار پلکان نیستید می توانید از خود دیوار یک اثری هنری پدید آورید. یک قرنیز کنار دیوار اضافه کنید. از این طریق، می توان نیمه پایین دیوار را یک رنگ و نیمه بالایی را رنگ دیگری بزنید. رنگ های تند برای دکوراسیون دیوار بسیار عالی هستند. همچنین می توانید در مکان های مختلف چراغ های دیواری نصب کنید و از جهت پلکان برای رسیدن به نمایی با شکوه لذت ببرید.

قفسه بندی پلکان

آیا شما عاشق جمع کردن جواهرات و بدلیجات کوچک هستید؟ اگر پاسخ مثبت است، دیوار پلکان مکانی عالی برای آنهاست. این تزئینات را بر روی قفسه های تعبیه شده در دیوار پلکان قرار دهید تا هم خودتان و هم بیننده لذت ببرند. این جواهرات و بدلیجات دیوار شما را از لحاظ هنری بسیار زیبا و خاص می کنند. اگر شما علاقمند به مطالعه باشید، به آسانی می توانید دیوارهای خالی نزدیک پلکان خود را تبدیل به قفسه بزرگی از کتاب کنید و تمام کتاب های منتخب خود را در آنها قرار دهید. بسته به مکان مورد نظر در خانه خود می توانید از قفسه ها برای نشان دادن وسایلی که دوست دارید بهره ببرید. قفسه کتاب برای خانه دکوراسیونی تاثیرگذار بوجود می آورد و شخصیت فرد را منعکس می کند.

تعبیه کمد دیواری

چه برای آن دسته از خانه هایی که پلکان بزرگ دارند و چه برای آنهایی که چنین پلکانی ندارند، می توانید از کمدهای دیواری بهره ببرید و از فضا استفاده بهینه و کاربردی ببرید. این کار شما را قادر می سازد تا اتاقی خلوت همراه با سیستم موثر برای نگهداری اشیاء داشته باشید. کمدهای تعبیه شده در دیوار، ایده ای فوق العاده برای دیوار کنار پلکان هستند. بعضی از پله ها ممکن است بسیار خطرناک و ناامن باشند، بنابراین قرار دادن نرده در امتداد آنها روشی مناسب است. نرده پله بسیار زیبا و کارآمد است و کمک می کند فضای پشت پله ها تکمیل شود. نرده می تواند جای یک دیوار تزئینی را بگیرد و به دیوار پشت پلکان باز، بافت و طرح ببخشد. اگر عرض پلکان شما زیاد است، می توانید از فضا برای اضافه کردن کمد در سر تا سر پلکان بهره ببرید. آنها یا در معرض دید و یا در سطح پایینی پلکان بسته به سلیقه قرار می گیرند. همچنین می توانید با ساخت قفسه، پلکان خود را به نقطه ای دنج، بسیار زیبا و جذاب در گوشه اتاق تبدیل کنید.

رنگ آمیزی دیوار پلکان

دیوار کسل کننده و بی روح پلکان با رنگ دوباره می تواند شاد و با طراوت شود. در صورتی که پلکان با دیوار خانه همخوانی ندارد، می توانید از رنگ های متعدد و یا رنگ های هماهنگ با دیوارهای خانه برای رنگ آمیزی آن بهره ببرید. علاوه بر آن می توانید از رنگ های متقارن نیز بهره ببرید اما بهتر است از درجه رنگ های تیره بهره ببرید. رنگ آمیزی زیبایی بی نظیری برای دیوار خلق میکند و جلوه خانه را دگرگون می کند.

شما می توانید دیوار پلکان را با استفاده از ترکیب رنگ های قوی زیبا کنید. این رنگ ها مانند یک اثر هنری و تزئینی برای خانه شما عمل می کنند. شما همچنین می توانید از تکنیک های رنگ زنی مانند تکنیک پارچه، تکنیک اسفنج و یا تکنیک رنگ برداری برای بخشیدن استایل بهتر به دیوار بهره ببرید و با این روش ها به بافت ها و طرح های جدید برسید. این دیوارهای تزئینی به سرعت تبدیل به نقطه ای خاص در خانه شما خواهند شد.

شما همچنین می توانید برای لبه های پلکان از شابلون بهره ببرید. از این طریق، جلوه زیباتری به حاشیه دیوارهای پلکان بخشیده و مقداری طرح و رنگ به آن می افزایید. استفاده از شابلون برای تزئین دیوار پلکان بسیار فوق العاده است. علاوه بر آن، می توانید از خطوط راه راه عمودی یا افقی بهره ببرید تا دیوار پلکان ظاهری بلندتر یا عریض تر پیدا کند. این خطوط برای دیوارهای کوچک نیز بسیار مناسب هستند و در صورت استفاده از مجموعه رنگ های کم رنگ، دکوری زیبا برای دیوار بوجود می آورند.

استفاده از آینه دیواری

آینه ها نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون خانه ایفا می کنند. این امر به این خاطر است که آنها فضا را روشن تر نشان می دهند. استفاده از آینه های دکوراتیو ایده خوبی برای طراحی دیوارهای پلکان می باشد چرا که این دیوارها اغلب فاقد پنجره هستند.

تزئین دیوار با کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری به عنوان یکی از ایده های طراحی پلکان به سرعت توجه همگان را به خود جلب کرده، زیرا کاغذ دیواری تضادی بصری و هندسی به دیوارهای پلکان می بخشد.حواستان باشد تمام تزئینات و مبلمانی که در خانه دارید در هنگام انتخاب طرح کاغذ دیواری در نظر بگیرید زیرا بر نمای دکوراسیون اثرگذار هستند. چنانچه دیوارهای شما نیاز به رنگ دارند، استفاده از کاغذ دیواری آسان ترین راه برای دیزاین آنهاست. کاغذ دیواری یکی از بهترین راه های تزئین دیوار محسوب می شود زیرا به طور قطع و در حین حال محسوس، به خانه جذابیت می بخشد.

آویز کردن اشیاء

شما می توانید با آویزان کردن اشیاء شخصی استایل بهتری به دیوارهای پلکان خود ببخشید. به فرض مثال، می توانید از یک درخت انگور پیچ خورده و بلند به جای قرنیز بهره ببرید. همچنین می توانید بر روی دیوار پلکان تعدادی وسایل قدیمی به فاصله 4 یا 5 پله قرار دهید. چه شما از تفریحات شخصی خود الهام بگیرید و چه به دنبال تزئینات هنری بروید، در رابطه با تزئین دیوار دچار اشتباه نخواهید شد.

پر کردن فضای دیوار

شما می توانید از مبل گرد بدون دسته و یا یک نیمکت برای پر کردن فضای خالی و فضای راحت برای نشستن بهره ببرید. همانطور که همه ما می دانیم، پلکان پرشیب فضای زیادی برای مبلمان در اختیار ما قرار نمی دهد، از این رو باید از یک میز دیواری برای پر کردن فضای خالی استفاده شود اما حواستان باشد که محل رفت و آمد را مسدود نکنید. یک دست مبل جذاب در کنار پلکان همواره انتخابی منحصر به فرد خواهد بود.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: ساختمانچی
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4579

به "ایده های طراحی دیوار راه پله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی دیوار راه پله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید