افزایش فاصله تزریق دو دز واکسن روسی به 3 ماه

به گزارش مجله آزمون اول، مدیر عامل مرکز ویروس شناسی گامالیا گفته است: فاصله بین دزهای واکسن اسپوتنیک وی می تواند تا سه ماه افزایش یابد.

افزایش فاصله تزریق دو دز واکسن روسی به 3 ماه

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از تاس، الکساندر گینتسبورگ مدیر عامل مرکز ویروس شناسی گامالیا (سازنده واکسن اسپوتنیک وی) گفته است: فاصله بین دزهای واکسن اسپوتنیک وی می تواند تا سه ماه افزایش یابد.

به گفته سازنده این واکسن، افزایش فاصله بر کیفیت واکسیناسیون تأثیری نخواهد داشت و در بعضی موارد پاسخ ایمنی را قوی تر می نماید.

موسسه تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا روسیه و متعاقب مدیر مرکز تحقیقات گامالیا در وزارت بهداشت روسیه که این واکسن را فراوری نموده است در ماه فوریه (اسفند) اظهار داشت: مطابق شواهد موجود، فاصله بین تجویز دوز اول و دوم دز واکسن اسپوتنیک وی علیه ویروس کرونا ممکن است حتی تا دو ماه باشد.

الکساندر گینتسبورگ یادآور شد: در خصوص واکسن اسپوتنیک وی که توسط مرکز تحقیقات ما فراوری شده، ما معتقدیم که ممکن است حداقل فاصله بین دزهای واکسن اول و دوم را از 21 روز تأیید شده قبلی به سه ماه افزایش دهیم. افزایش این فاصله تاثیری در پاسخ ایمنی بدن ندارد و حتی ممکن است باعث افزایش و طولانی شدن آن گردد.

به گفته وی، این نتیجه گیری براساس نتایج موفقیت آمیز واکسیناسیون دسته جمعی در روسیه و سایر کشورها صورت گرفته است؛ ما معتقدیم که با توجه به تقاضای فوق العاده زیاد واکسن این تصمیم به طور قابل توجهی سرعت ایمن سازی را تسریع می نماید.

انتهای پیغام/

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 24589

به "افزایش فاصله تزریق دو دز واکسن روسی به 3 ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فاصله تزریق دو دز واکسن روسی به 3 ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید