اروپا تشکیل شورای نظامی سودان را نقض قوانین اتحادیه آفریقا دانست

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای در واکنش به تحولات سودان، خواهان انتقال قدرت به یک دولت مدنی و غیرنظامی شد.

اروپا تشکیل شورای نظامی سودان را نقض قوانین اتحادیه آفریقا دانست

موگرینی در بیانیه خود در ارتباط با سودان گفته است که فقط با فرایند سیاسی معتبر و جامع آرزوهای مردم سودان درباره اصلاحات مالی و سیاسی بدست خواهد آمد و این شرایط فقط از طریق دولت انتقالی مدنی فراهم خواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در بیانیه خود از همه طرف ها خواهان حفظ آرامش و پرهیز از خشونت شده است.

موگرینی همچنین در بیانیه خود با حمایت از اعلامیه موسی فاکی محمد رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا، تشکیل شورای نظامی برای در دست دریافت قدرت در این کشور را به عنوان نقض قوانین کمیسیون اتحادیه آفریقا دانسته است.

روز گذشته تلویزیون سودان با قطع برنامه های عادی خود، کناره گیری عمرالبشیر از قدرت را تائید کرد. اندکی بعد وزیر دفاع سودان با حضور در تلویزیون ضمن اعلام این که شورای نظامی انتقالی به مدت دو سال قدرت را در سودان در اختیار خواهد داشت، از آزادی همه زندانیان سیاسی اطلاع داد.

با وجود کناره گیری البشیر از قدرت پس از نزدیک به چهار ماه اعتراضات دامنه دار مردمی، اما شهروندان سودانی همچنان اعتراضات خود را پس از اعلام قدرت گیری شورای نظامی ادامه داده اند و خواهان تشکیل دولت مدنی هستند.

اعتراضات در سودان در شرایطی ادامه داشته که عوض بن عوف وزیر دفاع سودان که با ادای سوگند ریاست شورای نظامی را در دست گرفته، ممنوعیت تردد را اعلام نموده است.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1043

به "اروپا تشکیل شورای نظامی سودان را نقض قوانین اتحادیه آفریقا دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا تشکیل شورای نظامی سودان را نقض قوانین اتحادیه آفریقا دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید