احتمال همکاری فیس بوک با شرکت امنیت سایبری قوت گرفت

به گزارش مجله آزمون اول، به نظر می رسد که فیس بوک به دنبال رسوایی های پیاپی و به منظور جلوگیری از افشای اطلاعات و حریم خصوصی کاربرانش قصد دارد با یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری وارد همکاری گردد.

احتمال همکاری فیس بوک با شرکت امنیت سایبری قوت گرفت

به گزارش خبرنگاران، چند ماه پیش بود که گزارش های متعددی از سوی رسانه های مختلف در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد اطلاعات بیش از 87 میلیون نفر از کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک توسط هکرها افشا شده و به سرقت رفته است. بعد از آن نیز یکی دوبار دیگر اخبار دیگری توسط وب سایت های خبری به گوش رسید که همگی نشان از سریال ادامه دار رسوایی های فیس بوک داشتند که منجر به اعتراضات گسترده کاربران در سراسر دنیا شد.

این شبکه اجتماعی به شدت در آماج حملات کاربران بسیاری در سراسر دنیا نهاده شد به گونه ای که تعداد کثیری از شرکت ها و افراد معروف اقدام به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس بوک نموده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف نموده اند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری همچنین مقامات فیس بوک را به سهل انگاری و کم کاری در محافظت از حریم خصوصی کاربران متهم کردند.

حالا بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی بسیاری از رسانه های خبری و همچنین وب سایت The Information به نقل از منابع اگاه، شبکه اجتماعی فیس بوک قصد دارد با آغاز همکاری با یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری و یا احتمال خریداری سهام آن، باری دیگر اعتماد از دست رفته کاربرانش را به دست آورد و به همه نشان بدهد که در زمینه محافظت از امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربرانش جدی و کوشاست و سهل انگاری و کم کاری ننموده است.

چندی پیش بود که دولت ژاپن از فیس بوک خواست که با بهبود و بهره گیری از تکنولوژی های به روز و متخصصان زبده فعال در امنیت سایبری، اهمیت بیشتری برای محافظت از حریم خصوصی کاربرانش قائل گردد و این مساله را در اولویت کارهای خود قرار بدهد تا کاربران بتوانند به آن اعتماد نمایند و به فعالیت در این شبکه اجتماعی بزرگ ادامه دهند.

در صورتی که فیس بوک سهام شرکت امنیت سایبری موردنظر خود را خریداری کند بدون شک موجب خواهد شد که امنیت اطلاعات کاربران حفظ شده و آنها را از گزند هک و حملات سایبری در آینده ایمن نگه خواهد داشت. البته به گفته کارشناسان و تحلیلگران، این کار بیشتر جنبه رسانه ای و خبری دارد تا نشان دهد که فیس بوک به صورت کاملا جدی به دنبال افزایش امنیت سایبری وب سایت و حفظ حریم خصوصی کاربرانش است.

این در حالیست که بعد از رسوایی افشای اطلاعات 87 میلیون نفر از کاربران فیس بوک که بخاطر همکاری با موسسه تحقیقاتی کمبریج آنالتیکا بوجود آمد، اطلاعات 30 میلیون نفر دیگر از کاربران این شبکه اجتماعی نیز باز به سرقت رفت و هکرها توانستند با آسیب پذیری های موجود بر روی پلتفرم آن به حجم زیادی از داده های موردنیاز خود دسترسی پیدا نمایند.

پس از انتشار خبر رسوایی فیس بوک و نقض حریم شخصی کاربرانش، افراد مشهور و شرکت های کوچک و بزرگ بسیاری اقدام به حذف صفحه کاربری خود در این شبکه اجتماعی نموده اند تا بدین ترتیب، اعتراض خود را نسبت به سهل انگاری فیس بوک نشان دهند.

با اینکه فیس بوک در تمامی روزنامه ها و شبکه های اجتماعی از تمامی کاربرانش در این باره عذرخواهی کرد و در بیانیه ای نیز احتمال هرگونه جاسوسی و افشای اطلاعات آن ها را رد کرد، اما همچنان خشم عموم مردم در سراسر دنیا نسبت به این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار فروکش ننموده است. حالا انتظار می رود خشم عمومی کاربران فیس بوک این بار بیش از پیش شعله ور شده و دامان این شرکت بزرگ آمریکایی را بگیرد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 150

به "احتمال همکاری فیس بوک با شرکت امنیت سایبری قوت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال همکاری فیس بوک با شرکت امنیت سایبری قوت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید