احتمال از سرگیری فعالیت دستفروشان تهرانی از روز شنبه

به گزارش مجله آزمون اول، صدر اعظم نوری درباره تجمع صبح امروز دستفروشان در مقابل شورای شهر و شهرداری تهران توضیحاتی داد.

احتمال از سرگیری فعالیت دستفروشان تهرانی از روز شنبه

زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تهران در گفت وگو با خبرنگار ، در واکنش به تجمع صبح امروز تعدادی از دستفروشان در مقابل شورای شهر و شهرداری تهران گفت: فعالیت دستفروشان از جمله مسائلی است که شهر تهران همیشه با آن درگیر است و جوانب مختلفی دارد.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: یکی از اقشاری که در پایتخت اقدام به دستفروشی می نمایند افرادی هستند که شغل دائم و ثابتی ندارند و به دلیل تنگدستی، دستفروشی می نمایند، البته این اقدام (دستفروشی در پایتخت) برای شهروندان ایجاد مزاحمت می نماید و با توجه به شیوع ویروس کرونا، حضور دستفروشان موجب شیوع و انتقال این ویروس می گردد.

صدر اعظم نوری توضیح داد: بر اساس آن چه که وزارت بهداشت مطرح و ابلاغ می نماید باید تمام فعالیت ها در آن چارچوب انجام شوند و اگر وزارت بهداشت فعالیت دستفروشان و تجمعات آن ها را منع می نماید به دلیل آن است که محصولات نباید به شکل باز و فله ای عرضه شوند، لذا ارائه شیوه نامه از سوی وزارت بهداشت برای ممنوعیت فعالیت دستفروشان به منظور قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا است و باید مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: در کنار تمام اقدام ها باید به موضوع معیشت دستفروشان توجه گردد، لذا ضروری است دستفروشان به سامانه های اعلام شده از سوی وزارت رفاه و بنیاد مستضعفان برای پرداخت تسهیلات مراجعه نمایند و مدارک خود را برای دریافت تسهیلات ارائه نمایند.

ضد عفونی معابر اثر سویی بر محیط زیست ندارد/ مبتلا به کرونا در آتش نشانی نداشتیم

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری تهران در برخورد با دستفروشان در مناطق مختلف به شکل سلیقه ای عمل می نماید یا خیر؟ گفت: نباید در برخورد با دستفروشان در مناطق مختلف پایتخت به شکل سلیقه ای عمل گردد و اگر وزارت بهداشت ابلاغیه ممنوعیت فعالیت دستفروشان را صادر می نماید باید به شکل یکسان در تمامی مناطق اجرا گردد.

صدر اعظم نوری در پاسخ به این سوال که آیا پس از شروع به کار اصناف از روز شنبه، دستفروشان می توانند فعالیت خود را از سر بگیرند یا خیر؟ گفت: امروز نمی توان جواب قطعی به این سوال داد، اما اگر تصمیم بر این باشد که فعالیت دستفروشان از روز شنبه مجدد شروع گردد، باید بر اساس شیوه نامه وزارت بهداشت باشد و همچنان از فروش اجناس باز و فله ای جلوگیری گردد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9798

به "احتمال از سرگیری فعالیت دستفروشان تهرانی از روز شنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال از سرگیری فعالیت دستفروشان تهرانی از روز شنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید