آماده انتقال فناوری به ایران هستیم

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: وزیر محیط زیست ایتالیا گفت: آماده انتقال فناوری در زمینه های مختلف زیست محیطی و انرژی به ایران هستیم البته منوط به اینکه نتیجه مذاکرات ایران و 1+5 مثبت بوده و منجر به برطرف تحریم ها گردد.

آماده انتقال فناوری به ایران هستیم

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، لوکا گالتی وزیر محیط زیست ایتالیا ظهر امروز با حمید چیت چیان وزیر نیروی ایران در ساختمان اصلی وزارت نیرو در تهران ملاقاتو تبادل نظر کرد.

گالتی پس از این ملاقات در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران گفت: طبق مذاکراتی که با وزیر نیروی ایران و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران داشتیم قرار است به وسیله برگزاری سمینارها و سمپوزیوم ها و همچنین شرکت های پژوهشی دو کشور فضا برای همکاری های دوجانبه در زمینه انتقال فناوری و انتقال تجربیات آماده گردد.

وی اضافه کرد: ما آماده انتقال فناوری در زمینه های زیست محیطی و انرژی به ایران هستیم منوط به اینکه نتایج مذاکرات ایران و 1+5 مثبت بوده و منجر به برطرف تحریم ها گردد.

وزیر محیط زیست ایتالیا توضیح داد: در این صورت شرکت های ایتالیایی آمادگی عقد قرارداد با شرکت های ایرانی را به منظور انتقال فناوری در زمینه های مختلف خواهند داشت.

گالتی با بیان اینکه ایران و ایتالیا هدف مشترکی را در احترام و حفاظت از محیط زیست دنبال می نمایند گفت: ما دشمن مشترکی به نام تغییرات آب و هوایی و جوی داریم که همانطور که در ایران با بیان زایی محیط زیست ایران را به خطر انداخته در کشور ایتالیا نیز تغییرات جوی تأثیرات گسترده ای گذاشته ات.

وی ادامه داد: پاسخ مناسب به تأثیرات جوی در قبال اراده مستحکم جهانی است و نمی توان محیط زیست را برعلیه صنعت قرار داد بلکه کشورها باید فرایند صنعتی شدن خود را طی نمایند اما در کنار آن به محیط زیست نیز احترام بگذارند.

وزیر محیط زیست ایتالیا با اشاره به اینکه این کشور در سده 19 میلادی فرایند صنعتی شدن را طی نموده است گفت: ما تجربیات بسیاری در این راه داریم که بهای به دست آوردن آن را نیز با اشتباهات پرداخت نموده ایم و امروز آماده ایم که تجربیات خود را به کشورهای مختلف همچون ایران که در حال گذراندن فرایند صنعتی شدن هستند انتقال دهیم.

گالتی اعلام نمود: انتقال این تجربیات و فناوری در زمینه های مختلف پالایش فاضلاب، توسعه انرژی های تجدیدپذیر، استفاده از زباله های شهری برای فراوری انرژی و بهبود نحوه بهره برداری از انرژی در شهرها و مناطق شهری خواهد بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به طور متوسط 50 درصد از انرژی کشور ایتالیا با استفاده از انرژی های تجدید پذیر تأمین می گردد که گاهی با توجه به شرایط آب و هوایی کشور این رقم به 65 درصد نیز می رسد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3865

به "آماده انتقال فناوری به ایران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده انتقال فناوری به ایران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید